Selasa, Jun 22, 2010

Durian


Malam tadi balik rumah hidung terbau kuah laksa. Wah, sedapnya bau..menusuk ke hidung. Lepas bagi makan budak-budak kenit (hamster & piq-piq) baru tanya housemate "korang masak laksa ke?" . "Mana ada laksa la...." jawab housemate aku.

"wei, jom makan durian!" ajak housemate aku. Laaa...bau macam laksa tadi tu durian rupanya. Mungkin hidung aku ada masalah deria bau. Huhuhu...durian kampung beb! sedap jugak. Buahnya comel2 ada 3 biji. Yang membaham semua sekali pun 3 org. Memang x cukup. Tapi benda yg sikit tu la yang sedap bila dikongsi bersama kan :)

Bangun pagi tekak rasa perit. Aduh..penangan durian la ni + tak minum banyak air. (tapi aku dah ikut petua orang2 tua minum air dlm kulit durian tu, korang penah buat macam aku tak?). Tambah sekarang ni cuaca tak menentu. Hujan panas...memang kena minum banyak air kosong. Dan pagi ni, dah standby 2 botol besar air masak pegi ofis. :)



Durian memang sedap !!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~~mari mengomel ramai-ramai~~