Khamis, Julai 23, 2009

pokpok story


POKPOK ni pulak aku jumpa kat bus stop masa nak hantar cik ros...punya la comot, banyak kutu & mata bengkak..yg kelakarnye masa aku panggil terus dia datang n lompat masuk dalam kete.. umur dia masa tu sekitar 3 bulan..ni pun kes macam anak terbuang..huhu..perangai dia pun sama macam bubu...aktif & lincah..habis satu rumah macam tongkang pecah kalau dia kerjakan..lebih kurang 2 bulan aku bela dia...datang la si BUBU yang jmpe kt R&R Bkt Gantang tu..so lepas tu pokpok pun ada kawan baru..bila aku selalu bagi perhatiaan kat bubu, pokpok pun mula rasa tersisih..pokpok suka buli bubu...bubu pulak pandai melawan balik..x padan dengan kecik..'diaekor' ni xleh tido sama-sama...kang tangan masing-masing boleh naik..tp bila makan blh plak sama-sama...

Bila aku pegi keje, aku akan tinggalkan pokpok kt luar rumah..bubu aku letak dlm rumah sebab kecik lagi..kang aku balik keje,nampak kelibat aku je dia terus lari tunggu kt pintu..atau pun bila dengar aku buka pintu grill dia datang kt aku..1 hari tu, lepas 2 bulan aku bela dia..aku balik keje dia dh xde tunggu kt pintu lagi..aku panggil pun dia x balik..puas aku cari..x jumpa jugak..aku tau dh, mesti pokpok merajuk...apa yg aku pikir, mungkin pokpok lari atau ada org lain yg ambil sebab bulu pokpok bersih..putih tompok hitam..sebab bulunya bertompok2, so aku namakan dia pokpok....harap-harap org yg ambil pokpok dapat jaga pokpok baik-baik..

POKPOK..MISS U SO MUCH...JGN NAKAL2 LAGI YE...



kalau tido tu x kira tempat dh..bwh board iron pun jadi...sama cam tuannya kuat tido...hihi...








bodyguard for my hamster. *bodyguard ke ambik peluang nak ngap si kenit tu*










pokpok : aku backhand jugak si bubu ni kang !! (dlm hati)
bubu : aku pasrah....










pesen tido pokpok mcm ni je...










Dengan kotak kasut pun boleh buat mainan



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~~mari mengomel ramai-ramai~~