Jumaat, Julai 24, 2009

hamster




































































antara beberapa ekor hamster yg aku bela...yg putih & kelabu ni kedua-duanya dari spesis winter pearl & winter gold...pengalaman yg best skali bila hamster ni melahirkan anak...aku la yg paling cuak...hidup ke mati baby dia...sebenarnya selepas hamster melehirkan anak, dia x boleh diganggu & perlukan persekitaran yg gelap..si jantan pun kena asingkn..tp aku ni suka intai nak tengok dia susukan anak ke x...then yg jantan pun aku x asingkn..elok juga sebab si jantan pun tolong jaga anak2 sekali...hehe....bagi yg 1st time, memang akan makan anak sendiri & buat xtau je...memang geram & kesian la kalau tengok..

makanan 'diaekor' just kuaci, pallet & carrot...kadang2 aku bagi cheese..tp kuantiti sikit je..kacang panjang pun boleh...kalau lapar sangat 'diaekor' belasah je apa yg ada...serbuk MILO, oat pun boleh...hamtam saja lah...













Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~~mari mengomel ramai-ramai~~