Isnin, Disember 05, 2011

Yang Hilang Pasti Akan Berganti

Assalamualaikum....

Dah lama tak bersiaran. Sejak Senget hilang blog ni pun terbiar sepi. Apa boleh buat, yang pergi tetap akan pergi. Yang tinggal dan baru datang akan sentiasa dialu-alukan. Sejak Senget hilang, ada la beberapa ekor kucing lain yang tinggal. Tapi beri makan kat luar rumah aje.

Ni la antara yang masih ada kat sini. Macam biasa, pagi-pagi sebelum pegi keje,bagi makan kat dorang ni dulu.



Ni kucing jantan. Mulut dia kat bahagian bawah macam rabit skit. Selalu jumpa kat rumah sampah cari makan. Selalu nampak kucing lain datang makan kat rumah aku, dia pun tumpang sekaki. Tak tau nak bagi nama apa...Makan nak,bila nak dipegang taknak. Terus lari....sombong...


Ni kucing betina. Pun taktau nak bagi nama apa. Tengok perut dia, makin bulat. Tapi bukan sebab bunting. Sebab makan banyak...sama la macam aku ni..hehehe...kat badan dia dulu ada luka macam kena air panas, nak letak ubat tak boleh, nak pegang je dia lari...


Dulu Senget suka kat minah ni. Tapi tak dilayan...hampa perasaan Senget..huhuhu

Ni pulak kucing jantan. Jumpa dia sehari tu je...manja,bila panggil terus datang. Tu yang ambik gambar. Bagi makan, dia makan sikit je..agaknya kucing orang bela. Esoknya langsung tak nampak kelibat dia lagi..Muka macam kucing Jepun kan...hehe,perasan je..

Si minah gendut ni memang jadi buruan ramai kucing jantan yang lain.


Lipan yang baru dibunuh.


Inilah dia penyelamat aku. Buah hati pengarang jantung aku. Datang tak diundang. Pagi nak keluar pegi keje. Buka pintu nampak dia. Terus dia menyerbu masuk rumah. Kelaparan....rasanya budak ni muncul sebelum raya haji lepas. Tengok muka dia, muka suka menyakat orang...kakak aku suh letak nama dia LoqLaq sebab dia suka menyakat...ok ke....

Tengok tu, suka benor nyakat mak itam...mak itam nak makan pun tak senang. nasib baik la mak itam cool masa ni. Kadang tu kena sembur jugak budak kecik ni dengan mak itam.




Kuss semangat...taktau la lipan ni datang dari mana. Tengok budak kecik ni celah kotak duk terkuis-kuis..aku ingatkan lipas ke cicak ke...tup-tup lipan yang keluar. Budak kecik ni boleh buat main lagi. ..Ishh...terima kasih la budak kecik sebab selamatkan penghuni dalam rumah ni. Kalau tak mesti ada yang kena sengat lipan. Esoknya bagi dia makan sedap-sedap....



Ini la mak itam yang pandai masuk ikut dapur. Mula-mula datang curi-curi makan. Pastu dah jadi manja. Dia ada anak kecik sebab tengok nenen dia basah macam anak baru lepas menyusu. Masih maintain jelita mak itam ni...

4 ulasan:

  1. ya Allah...berani LoqLow...lipankan sengat dia bahaya.

    ada hikmah Loqloq jadi penghuni rumah :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Padam
  2. hehe...terhibur baca kisah budak-budak nih

    smoga melimpah-ruah rezeki cik Siti :)

    BalasPadam
  3. mana agaknya Senget yer..takper laa..moga dia slamt walau dimana berada..
    amboi Loqlaq..terernya..ehehe

    BalasPadam

~~mari mengomel ramai-ramai~~