Isnin, Ogos 22, 2011

Biskut Raya & Abg Oyen



Kechik : Kak! hari ni kita nak buat apa ek. Kechik bosan la..asyik makan tido makan tido je...
Kakak citi : Yeke...kalau macam tu meh tolong kakak buat biskut raya nak?

Kechik : Ok, set....!


Kakak citi : Mula-mula kita kacau gula sama mentega sampai kembang...

Kechik : Oooooo...lepas tu??


Kakak citi : Kita kacau dan kacau lagi...

Kechik : Aduh..pening pale Kechik tengok kakak putar-putar...


Kakak citi : Lepas dah campur semua bahan-bahan..kita sudukan atas dulang camni...

Kechik : Abg Oyen salin resepi ni ek...

Oyen : Apa pulak....aku tau makan je...


Pakcik Senget : Lambat lagi ke nak siap kak oi...


Kechik : Huuu...ngantuk dah tunggu kakak buat biskut ni..


Kakak citi : Tadaaa...dah nak siap ni..jom kita bakor...



Lepas bakor boleh la susun dalam balang.


Haaa....abg Oyen dah terbungkang tidor.

Oyen ni pendatang baru. Selang berapa hari Kechik datang. Muncul pulak si Oyen ni. Jumpa dia kat tempat parking motor kat rumah. Panggil sekali je terus dia datang. Manja pulak tu. Selamba terus masuk rumah. Senget & Kechik pelik je tengok mamat ni. Oyen ni memang selamba, alhamdulillah tak gaduh dengan yang lain-lain. Dia buat hal sendiri je. Telinga berkurap sikit, tapi dah letak minyak gamat, kurap dah tertanggal.

Selain Senget, Gebu, Kechik, Oyen..ada banyak lagi kucing terbiar kat luar rumah. Yang peliknya, sejak akhir-akhir ni makin bertambah pulak kucing kat sini. Lepas sekor-sekor yang muncul. Cuma yang lain-lain tu agak liar dan takut bila kita nak pegang. Ada juga ambik gambar diaekor. Tu pun curi-curi amik dari celah pintu masa diaekor tengah makan. Haha..penakot...tapi makanan kat luar tu cepat je habis. Alhamdulillah ada lagi rezeki untuk diaekor. Mudah-mudahan rezeki ku juga takkan putus sampai bila-bila...alhamdulillah...





5 ulasan:

  1. rajinnya cek siti buat kuih, kite rajin makan jew ahaks...

    insya Allah mudah-mudahan...kite doakan smoga rezeki cek siti ngan anak-anak bulus diperluaskan oleh-Nya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Padam
  2. amboi..rajin bebudak tu tolong tgk yer..hik2

    waaa..rajinnya Cik Siti kita ni..nak sket..;p

    BalasPadam
  3. kita pun rajin gak...rajin cam pengomen memule tu.

    alhamdulillah...moga bertambah rezeki cik SF n family,amin

    BalasPadam

~~mari mengomel ramai-ramai~~