Jumaat, Disember 31, 2010

Aktiviti Sempena Cuti Umum Kemenangan Msia Pada Piala Suzuki AFF ~ part 1



Hari ini Hari Jumaat. Tapi suasananya macam hari minggu. Bangun awal pagi terus mula gotong-royong sorang-sorang mengemas rumah. Lipat baju,sapu sampah,mop lantai dari bilik (bilik aku je,bilik org sebelah tak kuasa nyah!), hall hingga ke dapur. Ntah berapa banyak kalori aku sudah terbakar. Sian lemak-lemak aku turut terbakar. Penat kumpul tau.

Ini Mandur Senget. Pagi-pagi lagi dia dah memekak kat luar minta pintu dibuka. Dia akan memantau kerja-kerja rumah untuk hari ini. Tengok muka dia, serius kan.



Dia memerhati setiap tugas yang aku buat dengan teliti dari atas lipatan karpet itu.


Tugas menyapu dan mengemop sudah selesai.

Mandur Senget akan memeriksa sama ada rumah bersih atau tidak.


Ok, mandur Senget berpuas hati dengan tugas yang dilaksanakan.


Boleh makan dengan senang hati.


Tapi..........lepas makan Mandur Senget duduk dalam penyodok sampah.


Apa Mandur senget dah BUANG TEBIAT???


Lantak pi kat hang lah....asalkan hang bahagia...


Wassalam....

7 ulasan:

  1. haha, serius betoi muka mandur tu..kah3x...
    rjin nye cuti2 kemas umah...ade peneman plak tu..hihi

    BalasPadam
  2. tabik boss. muka boss sangat serious.

    psst: hsemate baru leh accept mamat senget ek? bagus lahlau cam tu

    BalasPadam
  3. hehe...semakin gagah berani si Senget ituh

    kucin kat ghumah ni pon suke dok dlm penyodok smpah huhuu

    BalasPadam
  4. anis - muka senget semedang serius 24 jam..dia lapar ke, kenyang ke, hepi ke, sedih ke..mcm tu je...muka takde perasaan...hahaha..rumah kn kemas sebab dh mcm tongkang pecah. habuk dh dekat seinci tebalnya...kekekeke..

    ME - hari tu senget ngendeng2 kt belakang housemate tu, dia selamba je...blh accept la tu :)

    MM - gagah la sangat..gagah dan selebet...huhu

    BalasPadam
  5. senget ni macho ape..

    BalasPadam
  6. hmmm..hensem la kucing ni...eheheh...macho bak kata Ikah kan...saje je nak monitor tuan dia wat keje...ekekeke..^^'

    BalasPadam

~~mari mengomel ramai-ramai~~