Ahad, Oktober 10, 2010

Selamat hari Ahad !

Assalamualaikum, selamat pagi.

Hari ini belum tahu apa mahu dibuat. Masih bermalas-malasan di atas tilam. Merajinkan diri update blog melalui telefon tangan. Ho..ho..ho..horlicks!,aku sangat rajin bukan? Tapi aku geram dengan diri sendiri. Hari cuti seusai subuh mata sentiasa celik. Berbeza bila hari bekerja,mata sentiasa mahu pejam.

Aktiviti semalam. Tiada yang istimewa. Pagi, ada jiran beritahu tayar kereta ku pancit. Jiran-jiranku sangat prihatin bukan? Hubungi tyre-man untuk datang tampal. Aku tidak tahu tukar tayar ganti. Bayar rm20 pada tyre-man itu. Aku sangat ego. Tidak fikir boleh saja minta tolong dari pak guard atau jiran-jiran. Padahnya rm20 melayang. Sila contohi aku. (baik jangan!)

Tengahari, keluar jemput kawan. Pergi makan, round the world. Subang-puncak alam-kundang-rawang-serendah-subang. Beli lemang kat tepi jalan. Makan di air terjun templer park. Gile membazir minyak kete.

Malam, sampai di rumah. Mandi,siap-siap nak ke rumah jiran di tingkat atas. Dia sudah menjemput aku tengahari tadi 'datanglah nanti ke rumah akak, dah siap tempah kek untuk budak-budak ni' Majlis rumah terbuka,tahlil dan hari jadi anaknya. Bagus, 3 dalam 1. Banyak juadah yang dia sediakan. Ada sate,mehun tomyam,spageti,nasi impit,rendang,dessert dan lain-lain. Bila mahu balik, tuan rumah tapaukan aku sate. Terpaksa buat muka tebal. Serius aku sudah terlalu kenyang.

Sampai ke pintu syurga (rumah). Senget dan putih sedia menanti. Nah, memang rezeki budak-budak ini. Hari ini mereka dapat makan sate. Tiada pembaziran berlaku pada hari ini.

Ya Allah,terima kasih di atas rezeki yang Engkau berikan kepada kami dan aku bersyukur kerana masih dapat bernafas sehingga hari ini.

4 ulasan:

  1. Alhamdulillah... kenyang cik siti hr ni... senget dan putih pun dpt mkn sate... Alhamdulillah... =D

    BalasPadam
  2. wah sonok la si Senget ngan Putih dpt makan sate, maceh cik siti :)

    BalasPadam
  3. wahh..bestnya dapat makan sate.
    mestie kepala si senget tegak..bila dapat makan sate.
    nyum..nyumm

    BalasPadam
  4. chika - rezeki di akhir Syawal..hihi

    MM - shuke le diaekor dpt mkn cedap2..

    lin - sekali ekor pun tegak..hihi

    BalasPadam

~~mari mengomel ramai-ramai~~