Sabtu, Julai 16, 2011

Entry Tidak bertajuk

Assalamualaikum wbt..

Sebenarnya taktau nak letak tajuk apa untuk entry ni. Tengok koleksi gambar budak 2 ekor ni terus upload jelah.


Dulu Gebu memerap je dalam rumah.
Makan tido makan tido.
Kalau nak tengok dia keluar pun semata-mata nak poo/pee je.
Lepas poo/pee cepat-cepat dia masuk balik dalam rumah.
Kadang-kadang sesaje lepas dia kat luar pun kejap je, tak sampai 5minit terus lari masuk rumah.
Macam kat luar tu ada momok nak makan dia.
Bulu pun bersih cantik & gebu.


Tapi itu dulu, sekarang ni sangat banyak bezanya.
Entah apa lah anasir-anasir luar yang dah berjaya menggugat kejantanan Gebu tu.
Langsung tak lekat di rumah. Kadang-kadang sampai 2hari tak balik.
Kita ni yang risau, entah sihat ke tak. Entah dah makan ke belum.
Takut kena pukul dengan orang ke apa.
Kalau balik pun semata-mata untuk makan/minum je.
Lepas makan dalam 5min terus menonong keluar balik.
Kadang tu saje tutup semua pintu taknak bagi dia keluar.
Mula la menjerit mintak keluar. Kejap ke pintu depan, kejap ke pintu dapur.
Suara dah la halus macam kucing pompuan. Bulu pun dah kusut,gugur,comot.
Ish..ish...ish...anak sapa la ni.


Ni baru lepas makan. Pujuk-pujuk dia jangan kuar. Pok pok dia kejap pastu tertido. Memula tido atas tikar. Tak perasan bila masa dia naik atas bantal ni. Bertuah sungguh, lawan tokey nampak.




Sian Abg Senget tido kat bawah.
"Senget tak kisah, janji ada tempat berteduh"




Nyenyak nya dorang ni tido.


"Ya Allah..lindungilah mereka walau di mana mereka berada. Jauhi mereka dari sebarang bahaya. Murahkan lah rezeki mereka. Juga untuk kucing-kucing terbiar di luar sana."


4 ulasan:

  1. amin.


    manjanya diaekor tu

    BalasPadam
  2. amin...

    kena sunatkan dorang tu baru dorang tak merayap kot ;)

    BalasPadam
  3. Amin.... insya-allah..

    BalasPadam

~~mari mengomel ramai-ramai~~