Ahad, April 24, 2011

Penceroboh Di Malam Hari



Assalamualaikum..selamat berhujung minggu....

Malam tadi bersantai depan tv bersama Senget & Gebu. Jam lebih kurang pukul 10.15pm. Tiba-tiba Senget mengiaw kuat,bangun dan terus menerpa ke dapur. Aku pun ikut sama bangun, nak tau apa yang Senget kejar tadi. Aku terus ke dapur,pintu dapur memang sengaja dibuka untuk Senget & Gebu senang keluar masuk. Jenguk-jenguk nampak la sekor kucing cantik, ada kolar, mata bersinar, kaler putih + oren. Memang cantik~~

Sempat aku bertentang mata dengan kucin tu sesaat dua. Lepas tu kucin tadi terus mencanak lari. Sumpah kucin tu comey. Aku agak kucin orang bela. Senget terkebil-kebil pandang aku pandang pintu. Takde pulak dia nak kejar kucin tadi. Agaknya Senget pun terperanjat,dalam hati nak kejar ke taknak,kejar taknak. Si Gebu pulak turut bangun, tapi bangun setempat je. Macam takda apa berlaku. Huh, dasar pemalas! 24jam tidorrrr je~~

Jam 12 lebih mata pun dah layu,masuk tido. Pegi toilet kejap,kuar toilet nampak Senget atas katil sambil grooming. Amboi..dia dulu.Gebu memang tido kat hall je. Sebelum ni penah bawa dia tido dalam bilik. Tutup lampu, dia takmau baring. Duduk tegak kat depan pintu mintak keluar haha...Tak lama terlelap Senget mengiaw mintak keluar, nak makan atau nak buang air. Kuarkan dia dari bilik,tengok dia terus pegi makan. Sambung tido balik~~

Esok paginya, ingatkan nak sambung tido lama-lama sikit. Maklum la hari minggu. Pukul 7 lebih, dengar bunyi kucin bergaduh kat hall. Terus melompat bangun dari katil. Dalam hati ni tak lain tak bukan Senget & Gebu la ni. Selalu kalau ada yang tak kena bergumpal la 2 ekor tu. Kuar je bilik nampak Gebu siap sedia nak terkam. Amboi ! gengster jugak kau ye Gebu. Tengok-tengok bukan Gebu bergaduh dengan Senget. Tapi dengan kucin malam tadi yang pakai kolar tu. Terperosok kucin tu kat tepi dinding. Cecepat aku tarik Gebu,gosok-gosok belakang,muka dia. Kucin pakai kolar tu pulak cecepat lari keluar ikut pintu dapur. Cantik warnanya..badan bersih,ekor kembang kaler oren (tak pasti kembang semulajadi atau sebab berkelahi)~~

Senget takde pulak, mungkin dia dah keluar pegi buang air ke,jadi kutu rayau kat luar tengah malam tadi. Air kencing bersepah merata-rata. Dah jadi 1 keje nak mop lantai. Baru malam kelmarin mop,dah kena buat lagi. Dalam hati kompius betul, macam mana kucin kolar tu berani masuk? Malam tadi dah kena hambat dengan Senget, pagi ni dengan Gebu pulak. Dia sesat ke? Kesian pulak kat dia. Rasanya dia jinak, tapi bila nampak Senget & Gebu yang buat dia jadi takut. Takpelah, kucin kolar..kalau nak datang bersantai,makan kat rumah ni datanglah...Nanti Cik Siti kaw tim dengan Senget & Gebu ok!~~

Petang semalam Senget poopoo kt dalam bilik aku..Uwaaa...pandai kau ye, biasa ko poo kt hall. Tapi sebab aku & Gebu ada kt situ ko senyap2 masuk dalam bilik aku ek. Pandai nak kaber line. Rase macam nak mintak Usop Wilcha bako je bontot kamu tu. ape kata kome??


p/s - 2 org housemate baru akan pindah masuk bulan depan. dah bagitau kat dorang, aku bela kucing..harap tak kisah la ye. masa datang tengok rumah saje aku biar budak 2ekor tu bersantai depan tv. dorang macam tak kisah. sempat belai-belai lagi budak 2 ekor tu..harap2 panas hingga ke petang la...jgn depan aku je tunjuk kasih sayang.

Sekian, wassalam... :)




3 ulasan:

  1. huih suka la hati Senget n Gebu nnt sbb ada pertambahan makwe baru :). jangan nakal2 taw

    BalasPadam
  2. ala ciannya kucin tu sesat ke ekk..??

    kita doakan housemet cik siti tu terbuka hati menerima kehadian senget dan gebu yer :)

    BalasPadam
  3. kucing tu nak tumpang makan kut eh... sian dia. gebu leh tahan gak. Ingatkan jd sleeping beauty je... hehehe

    BalasPadam

~~mari mengomel ramai-ramai~~